lördag 27 mars 2010

Guldguldet.

Att vinna ett guldägg, ett lejon eller på annat sätt få sjukt mycket uppmärksamhet i reklambranschen är det många strävar efter. Men det är få förunnat. Det finns en elitklick som likt wetextrasor suger i sig allt. Under dem springer en handfull byråer, lika kluvna som en stjärtskåra. Ena benet finns i verkligheten, det andra i wetexfantasivärlden. I verkligheten arbetas det som i vilken fabrik som helst. Man levererar, kämpar och donar. Ens kunder är det som står i fokus. Men när det finns utrymme och ekonomi blir projektet oftast storverk med bra resultat (utan att vinna något annat än respekt hos kunderna). Så långt är allt väl.
Men drömmen om att bli erkänd, ”godkänd” av de stora och åtminstone en gång få ta hem ett guldägg finns nästan hos alla. Vare sig man vågar erkänna det eller inte. Men vi vet hur svårt det kan vara att ta sig igenom gröten och därför har jag världens bästa idé.
Jag ska starta en egen reklamtävling, Guldguldet. En tävling som ska vara orimligt dyr att få vara med i, en tävling där jag kommer sitta i juryn. Och eftersom jag är medarrangör behöver jag med all säkerhet inte betala så värst mycket kosing utan kan skicka in ruskigt många bidrag. Ja ni förstår hur det här kommer sluta. Ni är ju inte dummare än att ni förstår vem som kommer kliva upp som guldvinnaren i Guldguldet. Efter det kommer min framtid vara säkrad och alla kommer älska mig.

Nej, just det. Det är ju redan gjort. Dragster har snott min idé och arrangerade tillsammans med GT, GT-guld. Dem satt i juryn och blev såklart vinnare. Jag får helt enkelt komma på något nytt.

Kram
Guld-Nina

2 kommentarer:

Ewa S sa...

hmmmm ja, tanken var ju bra, kul med ngt i Göteborg - men oj sååååå pinsamt blev det!

The Girls Of Florida sa...

Tanken är hur bra som helst. Men man kanske inte ska rodda allt själv för att kunna ta hem första priset :)