torsdag 6 november 2008

Charm utan stake














Hur många gånger har jag inte svurit över Hyresgästföreningens totala avsaknad av stake. Säkert tusen gånger.
Men nu är dom riktigt charmiga. För att skapa debatt, sympati och/eller uppmärksamhet uppmanar dom så många som möjligt att demonstrera för rimliga hyror. Det verkar vara en rimlig uppmaning för att komma från dom.
Men inte behöver vi gå ut i kylan inte. Nejdå, Hyresgästföreningen är modernare än så. Gå in på hallapoliteker.se, välj en figur och gå med i demonstrationståget på nätet.

Tyvärr gissar jag att lika lätt som det är att protestera, lika lätt är det för politiker och bostadsbolagen att slå dövörat till. Protesten blir som en sten i skon. Bara att ta kasta iväg. Och glömma bort.
Fortsätt gärna att vara charmiga, det går hem. Men skaffa stake för tusan.

//Nina

8 kommentarer:

Entapir sa...

Tänk när det finns ett sätt att få demo-tåget att vandra över webben och stanna på regeringen.se för att hålla lite tal, kanske slå på lite taggar och kludda på några av bilderna.

The Girls Of Florida sa...

Och tänk den dagen dom går över till polisen.se och kastar gatsten.Internet är ett hemskt ställe...

Entapir sa...

Men jag var ganska seriös faktiskt! Om internet utvecklas mot second-life hållet, eller om det skulle vara möjligt att se/prata med andra som besöker samma hemsida, skulle det vara möjligt att arrangera en demo "utanför" en web

Anonym sa...

Nina är bäst, snyggast och hetast!

The Girls Of Florida sa...

Jesper: Spännande tanke. Och förmodligen bara år bort. Bara fantasin sätter begräninsgar på vad som går att göra. Framför allt ser jag fram emot när jag är runt 80 bast och fortfarande kan göra samma saker som nu. Fast på Internet.

Eddie: Nu blev jag änna generad...Tack.

The Girls Of Florida sa...

Jesper: Tapiren är verkligen det mest underliga djur som finns.

Entapir sa...

Ett på alla vis fantastiskt sympatiskt konstigt :)

Anonym sa...

det här gjorde starring med MTV i början på 2000-talet. Och ska sanningen fram så har det funnits fler försök, de enda som lyckats med att främja och inkubera folks åsikter är ju dock facebook.

ordverifiering som jag fick: plicul