tisdag 30 mars 2010

Blogga åt mig. Och grattis till guldet.


Ruskigt bra. Det är mitt betyg till årets vinnare av 48h, och det utan att ha kunnat läsa brödtexten. Tyvärr är jag ur funktion (lyssnar på Radiosporten) och kan ej lämna er en bättre rapport än så här. Ger uppdraget till er istället. Varför gillar, eller ogillar, du denna annons?

Grattis och alla lyckokramar i världen till Jon Jönsson, strateg, Institutionen för reklam & PR, GI,
Magnus Hörberg, AD, Forsbergs och
Sandra Lindberg, strateg, AcadeMedia Malmö, Kreativ marknadsföring

Kram
//Nina som håller tummen för Indianerna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst. Det låter verkligen som reklam. Finurlig copy. Motsägelsfullt. Det finns nu ytterligare en marknadsföringsansvarig som känner sig som att han spelar i någon av de högre ligorna. Men gör den här annonsen verkligen jobbet?

Tessan sa...

Utan att kunna läsa resten av copyn är det ju lite svårt att ge ett rättvist uttalande. Men jag gillar rubriken, det gör jag. Hajar till. Mest för att jag själv tycker att det skrivs alldeles för lite om krig och elände i tidningen och för mycket om annan skit.

Magnus sa...

Jag tycker att den är fruktansvärd.

Stina sa...

seriöst. det där är inte bra någonstans. pinsam tävling! pinsam annons!

The Girls Of Florida sa...

Anonym, Om den gör jobbet, ja det tycker jag att den gör. Den lockar åtminstone mig til läsning. Men so sagt, jag kan inte se vad det står i brödet så jag kan inte helt säga ja eller nej. Men detta är, tycker jag, en bra rubrik som fångar mig, får mig att vilja fortsätta läsa och uppmärksammar avsändaren. Varför tycker du att den inte gör jobbet?

Tessan, För lite elände kan jag nog inte hålla med om att det skrivs i tidningarna. Krig, ja och nej´. Men djupgående artiklar om bakrung till konflikter och som är skrivna från bägge håll saknas i typ Aftonbladet. Ska försöka hitta en bättre bild så vi kan se vad det står i brödet.

//Nina

The Girls Of Florida sa...

Magnus, Varför?

Stina, Varför?

Magnus sa...

För att det är klassisk kallhamrad reklamimitation. Den är inte specifik för avsändaren och inte särskilt spetsig alls. Effekten e samma som när reklamvinjetten på TV4 går igång. Man går och kissar.

Jag tror endast att reklamfolk blir sugna att läsa resten av den där... vad det nu är.

The Girls Of Florida sa...

Magnus, Smaken är iofs som baken men jag tycker verkligen att rubriken talar om vad avsändaren sysslar med. Och den gör det på ett sådant motsägelsefullt sätt att jag bara måste läsa brödtexten (om jag nu bara hade hittat en större bild :)).

Hur skulle du själv göra den?

Glad påsk
//Nina