tisdag 1 december 2009

Ge mig en motorsåg.


Trender kommer och går med en hiskelig fart och just nu baseras många kampanjer på någon form av slumpgenerator, koppling till Facebook, Twitter och bloggar. Helst ska det gå att ladda upp en bild också. Det är trendigt. Inget ont i det, många gånger blir det fasanfullt underhållande. Men om man då vill hänga med i svängarna, göra likadant, leka samma lek – vad är det då viktigast? Vara först (eller åtminstone inte sist) eller göra något som fungerar? Jag skulle rösta på det sistnämnda men några som inte är lika noga med hållbarheten är Länsförsäkringar. Känns ju bra, med tanke på vad dom sysslar med.
Länsförsäkringar är försäkringsbolaget som ville hänga med, vara med i farten och göra något trendigt. Och det ville dom göra nu. Inte om några dagar när allt är testat och klart. Nä nu eller aldrig sa dom och tryckte ner gaspedalen så hårt det gick. Resultatet blev katastrof.

Länsförsäkringars Klapphjälpen är precis vad det låter som. En hjälp för att hitta de rätta julklapparna. Fyll personernas namn, relation till dig, ålder och hur mycket du kan tänka dig att spendera i klappinköp och simsalabim ska du sen få några flärdfulla tips. Givetvis är en försäkring alltid nummer ett på listan och jag kan inte tänka mig en tråkigare present. Varken att få eller ge bort. Men för att bevisa hur tafflig klapphjälpen är ska jag här presentera min julklappslista. Direkt från Klapphjälpen.
Mina två tonårssöner ska få en silikonkavel, stickbok, tvålar och en smyckeskrin. Å så glada pojkar!
Min lite mindre son på fem år har varit väldig snäll under året och ska belönas med luftfuktare för 2995 kronor. Budget var 500 kronor men skit i den. Min sambo kommer att bli överraskad i jul då han öppnar paket som innehåller en barnmössa och badbalja. Och katten då? Jo han får ett hundhalsband och ett par tofflor. Jag själv kunde få en snabb motorsåg (och med den tänker såga sönder all reklam från Länsförsäkringar). Perfekt!
Nä du Länsförsäkringar, ni fick inte många rätt under granen. Nästa gång kanske ni kan testa era grejer först. Det brukar bli bättre då

Kram kram
//Nina

2 kommentarer:

Ultra sa...

HAHAHA...e de sant!? schysst me en motorsåg dock, kunde gå berzerk på min baksida! püss

The Girls Of Florida sa...

Kommer tomten med en notorsåg fixar jag din baksida. Och du bjuder på kalla öl.
Kram!