torsdag 3 december 2009

Fånigt fjortissex.


Filmen är borttagen från Youtube men du hittar den här.

Tänkte göra något jag aldrig tidigare har gjort. Dissa Arvikafestivalen rakt av. Bara så där.
Deras platsannons var rolig, om än taffligt skriven, den var lite spännande och vågad. Men reklamfilmen….herregud. Jag finner inte riktigt orden för hur pass ogenomtänkt den är. För hur mycket jag än försöker så kan jag inte tycka om den. Inte en smula.

Det känns verkligen som om jag och Arvikafestivalen har kommit på kant med varandra här. Som att jag är den skitnödiga tanten och Arvikafestivalen är den coola ungdomen med fötterna på sätet. På ett fasligt tråkigt sätt. Jag vill åt musiken, stämningen och skratten. Jag vill träffa fina människor och vore jag singel skulle jag säkert vilja hångla också. Men hur känns det att hänga upp en totalupplevelse - en musiknjutning, på fjortissex? Lite som att skita ner något vackert, som att göra bort sig och stå med byxorna nerdragna?

I ärlighetens namn känns Studio Total, som ligger bakom missen, inget annat än fulla tjugoåringar som gör vad som helst för att synas. Det osar osäkerhet, löjligt och oerhört osmakligt. Det må vara vackert med onani och sex men det är ingen den här tanten ägnar sig åt på en lerig åker.

Gulligaste Arvikafestivalen stäng dörren och låst nästa gång Studio Total har vart på besök. Visa sen vad kärlek i skogen går ut på. På riktigt.

Vad tycker du? Dundertabbe, hit eller si så där?

Följ gärna diskussionen mellan en bloggare och Arvikafestivalen här

Kärlek!
//Nina

6 kommentarer:

Tobias Ekvall sa...

amen. blev fan rasande när jag såg skiten. plumpt och helt jävla meningslöst. Studio Total kan fara åt helvete som lurar sina kunder på det här sättet.

Anonym sa...

Precis jävla värdelöst.

The Girls Of Florida sa...

Kasst är vad det är. Som så många andra festivaler brottas Arvika med stora problem som droger och våldtäkter. Att då lägga allt krut på unga onanister känns la så där. Varför inte fokusera på musik? Enligt mig är WOW klart överlägsen med att marknadsföra sig.

Entapir sa...

Jag VILL så gärna förstå. Speciellt eftersom jag har en gnuttans insyn i festivalen och vet att de jobbar (jobbat?) stenhårt med genus- och jämnställdhetsfrågor. Många i ledningen har gått galaxens egna utbildningar galaxen creative och creative feminism http://creativefeminism.blogg.se/.

Nu börjar jag lura på om det kan vara det som är problemet? Är arvikas arbetsgrupp så homogena och vana vid festival att nästa naturliga steg FÖR DEM var kampen för den egna sexualiteten, där de också var i en helt annan galax än resten av världen?

För jag kan då inte fatta vad de ska med högar av krigsrubriker i dagspress och förbannade fans till?

Jenny Löfgren sa...

Jag kan inte annat än hålla med er i er kritik! Det är bara osmakligt.
Jag har själv skrivit en insändare som förhoppningsvis kommer publiceras i dagarna i Arvika Nyheter eller liknande. När den publicerats kommer jag lägga upp den på min blogg så klart :P
Festival är inte sex! Festival är musik och människor. Visst har folk sex, det går inte att mörka med och det är ju inte det som är poängen med iaf mina protester... shit... jag är inte lite arg... men ja... får hoppas att de tar sej i kragen. Jag kommer iaf tänka både en och två gånger extra innan jag jobbar på arvika mer kan jag säga

The Girls Of Florida sa...

Jenny Löfgren, Synd och skam är vad det är. Många har tappat intresset helt för att arbeta/besöka festivalen. Klantigt. All deras kommunikation just nu går uå på hångel/sex. Fick meddelande så sent som igår av dem där dom lockar med biljetter och hångel. Ärligt, varför visar dom inte lika stake och säger upp samarbetet med Studio Total?
Som sagt, all publicitet är inte bra publicitet.