söndag 29 mars 2009

Bajs lockar inte till köp.


Ja, jag minns när jag tänkte att pengar aldrig ska få styra mina val. När jag trodde att Dr. Martins alltid skulle höra till dagens outfit. När jag trodde att jag aldrig skulle tycka att yngre människor var för högljudda. Däremot tänkte jag aldrig tanken om jag skulle skaffa en Renault Megane eller inte. Jag har aldrig tänkt speciellt mycket på bilar över huvudtaget. Kanske är det därför jag tycker att den här filmen utvecklades till det sämre.

Och nu vill jag, innan ni läser och tycker jag är dåligt påläst, passa på att säga att jag är dåligt påläst. Jättedåligt.
Men om syftet är att tvätta bort den plastiga billighetsstämpeln så står jag fast vid mitt ord. Dom har förändrat en modell. Inget annat. (?) Kunde dom inte förändrat den ledsamma zombien istället? Haft en tilltalande man som inte har döden i ögonen. Nu ser han ju ut som fördomen om Renaultägarna. Alldaglig, långtråkig och gubbig. Var det inte det dom skulle förändra? Förutom modellen.
I mina ögon är det en underhållande och charmig reklamfilm. Tills den intetsägande brunkavajen kommer gående. Då dör allt. Kom i håg kära Renault, ibland är det kläderna som gör mannen. Och att klä ut någon till en bajskorv lockar väldigt få köpare.

//Nina

4 kommentarer:

frebro sa...

Aha! Så Renault handlar om att släppa på sina principer och ge upp sina drömmar? Lika bra att kasta in handduken och köpa en Renault nu när alla andra ideal gått upp i rök liksom…

Daniel sa...

Tycker däremot det e såå sexigt så!

The Girls Of Florida sa...

Frebro: Ja..ungefär så. Aningen trist inställning.

Daniel: Bajsbrunt och sexigt är en fin kombo.

The Girls Of Florida sa...

Japps, såg den här för första gången igår och tänkte direkt "åhåjaminsann" tills tråkgubben kommer gående till tråkbilen. Håller med dig fullt ut Nina.

H.