torsdag 19 mars 2009

Ibland krävs ingenting.



Windex gör dina fönster så rena att dom helt enkelt inte syns. Ja okejrå, konceptet är inte sprillans nytt men va fasikens, det funkar ändå.

Släng ut tre snubbar som rengör ingenting, filma det och simsalabim, du har en gerillakampanj och en viralfilm. Svårare eller dyrare än så behöver det inte vara. Och visst skulle du minnas det här om du hade varit där? I like.

H.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Körde inte dolda kameran något liknande för många år sedan? Tror inte jag skulle minnas Windex, men kanske själva händelsen (om jag blivit lurad). Exakt vad gör denna så bra, egentligen? Och varför skulle den hålla i dagens mediabrus? Vad för uppmärksamhet skulle den få? Vad skulle det ge kunden?
Skulle vara intressant att veta varför du/ni (H?) valde att skriva om detta.
Förövrigt... Me like denna blogg!

The Girls Of Florida sa...

Tjaba Lasse.

Jajjemän, nu när du säger det. Är banne mig säker på att dolda kameran har kört något liknande, men som sagt, inte helt nytt koncept.

Det är möjligt att just "Windex" försvinner lite i gerillakampanjen. Själva händelsen är klart mer minnesvärd. Enligt mig även om jag inte hade blivit lurad. I viralen kommer förmodligen namnet fram lite tydligare.

Det är lite trist att jag inte har en aning om hur effekten blev efter den här kampanjen. Jag antar att det snackades en del om den (av dom som såg det). Och skrivits om det har det uppenbarligen gjorts =)

Jag gillar att Windex skojar med sig själva och sin "tagline". Jag får en positiv bild av företaget. Dessutom gillar jag att schysst reklam inte behöver kosta skjortan. Av den enkla anledningen slängde jag in ett inlägg om den här filmen.

Tack för komplimangen Lasse. Vi suger i oss varenda ord.