måndag 2 mars 2009

Ord från schlätta.

När jag var riktigt ung, i början av det omusikaliska 90-talet, var det väldigt vanligt med en hälta-hälta. Det var såpass vanligt att jag aldrig kom på tanken att det kunde vara något typiskt för Leschööping.
På besök i Göteborg försökte jag flera gånger att beställa en hälta-hälta. Varje gång lät det så här:
- En hälta-hälta tack.
- En vad?
- En hälta-hälta. (Nu med extra tydlig röst. Som om jag pratade med en mindre förstående.)
- Vad är det?
- En hälften av varje.
- Av vad då?
- Mos och pommes såklart. Men ingen räk.

Efter ett tag började jag inse att korvmojjerna i storstan inte har som vana att servera hälften av varje. Dumt för det finns ta mig tusan ingen bättre nattamat. Testa själva om ni är på schlätta.

Äsch, det bidde inget bra inlägg det här. Ber om ursäkt för det.

//Nina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Era konkurrenter.

http://thegirlsofflorida.com/

The Girls Of Florida sa...

Det är inga konkurenter. Det är vi.