måndag 26 januari 2009

Det är tydligen inte jag som ska förstå.




Jag erkänner, jag har aldrig gjort reklam för en soffa. Aldrig någonsin. Kanske är det apsvårt och nästintill omöjligt. Och lite elak känner jag mig för det finns säkert någon som har suttit och klurat. Kliat sig i huvudet, bitit sönder sina fingrar och nallat på kreatörsvinet både en och två gånger.

Men hur nöjd den personen än må vara måste jag erkänna en sak till. Jag förstår den inte.
Den näpna lilla varelsen i soffan ser f*n inte klok ut. vad gör hon och varför? Nä det är helt enkelt inte jag som ska förstå den här annonsen. Är det kanske du?

Rubrik:
Det är inte vi som ska förstå designen.
Det är designen som ska förstå oss.

Brödtext:
Mex soffa, designad av Piero Lissoni, är svaret på dina frågor utan att du behöver ställa dem. Du som söker skön avkoppling hittar den hos hos de mjuka kuddarna. Och för dig som vill ha stabilitet ger soffans stadiga trädstomme ett behagligt stöd.

//Nina

6 kommentarer:

Magnus Jakobsson sa...

Det är inte vi som ska förstå reklamen.
Det är reklamen som ska förstå oss.

Haha.

The Girls Of Florida sa...

Sanningens mästare ;)

Anjo sa...

Jag minns när jag kunde göra som hon gör.

Det var exakt 32 kilo sen.

The Girls Of Florida sa...

Anjo: Det gör mig otroligt nyfiken. Varför i hela friden gjorde du så för?

Entapir sa...

Risken för att hon ska tappa balansen och välta ner från soffan måste vara ganska stor.
Det kanske är därför soffan inte har några ben?

Anjo sa...

Girlsen >> Ingår i manlighetsriten i Olskroken.