torsdag 22 januari 2009

Läs om guds hjärna.

Tänk dig att kreativitet vore en religion. Alla kreatörer skulle vara nakna tjockisänglar. Och som Gud skulle ingen passa bättre än Eric Ericsson.
Ni vet mannen som har författat bland annat ”Brev till samhället” och ”Brev till utlandet”.
Mannen som har fostrats i världens mest råvänstra dagis med Ebba Gröns Gurra som dagisfröken.
Mannen som vid den ringa åldern av 12 år skrev följande till Gotlandsbolaget ”min gymnastiklärare har berättat att färjor används för att köra på och döda sälar. Varför är er personal så elak?”.
Mannen vars hjärna jag gladeligen skulle bosätta mig i.
Ja herre gud, jag tror banne mig jag är kär. I en hjärna. För ingen annans hjärna verkar vara roligare, fantasifullare och intressantare än just Erics hjärna.

I nästa nummer av Filter kan du läsa en låååång men läääääättläst artikel om kreativitetsguden Eric. Det rekommenderas varmt.

//Nina

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är kär i samma hjärna! Såg hans klottervägg hur man löser världsproblemen och insåg att det finns hopp!

The Girls Of Florida sa...

Han kommer med ny bok snart också. "Brev till Tyra och Clara", att säga att den verkar underhållande är en stor underdrift.

Anonym sa...

Eric Ericsson är en klar favorit och ett köp-direkt.

Grymt bra!

Anonym sa...

Haha, jag måste bara hålla med. Men jag hittade en härlig bok härförleden "Anslaget - en bok med annorlunda annonser" som jag gärna tipsar vidare om. Snubben som har gjort den har hittat på bisarra ironiska anslag som han satt upp över hela Sverige. Det fina i kråksången är att varje anslag varit knutet till ett mobilnummer eller mejladress bara för att se vad folk skulle svara. Skruvat härlig underhållande läsning.

//Mattias

The Girls Of Florida sa...

Tack för påminnelsen Mattias. Nu har jag beställt boken du tipsade om och även den andra boken. Den om majlsvar.

//Nina