lördag 24 januari 2009
Jacuzzi har mammutballe.
För att tag sedan skrev fröken Good om hur Hästens annonskampanj suger hästballe. Det är bara att hålla med. Den är onekligen ett riktigt stolpskott.
Men några som förmodlingen tyckte den var helt otrolig fräsch är Aquapool. Något säger mig att dom tyckte den var så in i bänken snygg att dom gärna ville göra en likadan. Och här kan ni se resultatet.
Om Hästen suger hästballe så suger Jacuzzi och Aquapool mammutballe.
Några korta frågor.
Varför börjar den badande kvinnan ta sig på tuttarna?
Varför har hon farmors sunkiga spetsgardin på sig?
Är det hennes man, Stefan Storsprut man skymtar till vänster?
Kommer texten från en grupp amatörskribenter på Fib Aktuellt?
Var arbetsgruppen stupfulla och arbetsskygga?
Texten:
I 50 år har Jacuzzi skrivit hydromassagens historia. Det ger mer erfarenhet än någon annan i världen. Gör att man vet vad som krävs och hur man uppnår det. Sjunk ner i vattnet i en äkta Jacuzzi. Känn strålarna omfamna dig. Känn spänningarna lösas upp och stressen försvinna. Ge dig och njut. Försjunk i Jacuzzis värld. Besök www.jacuzzi.nu
//Nina
Etiketter:
Aquapool,
Nina,
reklam,
Ulrika Good
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
10 kommentarer:
Herregud. Ja vad ska man säga.
Apropå reklam, såg du den här hos Schmut?
http://lisadarling.blogspot.com/2009/01/ica-skrmmer-mig.html
Kan bara instämma - den här lämnade ungefär allt i övrigt att önska.
Ha ha, det blev ett inlägg som sammanfattade våra gemensamma inlägg.
Och tack så hemskt mycket för den ultrasmarriga tårtan!
Gårdagens höjdpunkt.
PGW: Det är lätt att bli mållös. Av helt fel anledning.
Anjo: Yes sir.
Ulrika:Visst är den smarrig. Det är min favvotårta. Och vilka förtjänar den bättre än ni?
Vad är detta? Har ni skickat tårta medan en annan flänger land och rike runt och föreläser. Johan och jag förväntar oss minst en semla på bordet på måndag!
;-)
Abbes pappa: Semla är det godaste jag (Nina)vet så fet chans att det finns nån kvar.
Du minns väl det gamla bibelordspråket "Du må icke lära ut din kunskap när det står bakverk på spel".
Shit vilken pinsamt "sinnlig" copy. Det kittlande inte till direkt, förutom i kräksreflexen.
För övrigt är Hästens ett otäckt sekt-företag med sjuk företagskultur. Deras byrå får säkert tugga i sig en massa junk.
I min köpdiglycklignerv kittlade det inte alls. Är det ens nån som har tagit sig en titt på vad det står innan dom skickade det till tryck?
Spännande. Ge mig mer skvaller om Hästens.
Denna typen av annonser borde dött ut samtidigt med mammutarna.
Åh fy i bangen. Vilken otroligt skanky copy. Är det de själva som har skrivit den? För inte har de väl anlitat en professionell copywriter. Tack för inlägget.
Skicka en kommentar