torsdag 15 januari 2009

En lapp rakt in i hjärtat.



Bland lapparna som oftast handlar om kaniner som söker ny ägare, slitna IKEA-möbler till försäljning och småtjejer som kan tänka sig att vakta både hundar och småbarn, där satt en lapp som peta mig i hjärtat.
För ja. Jag minns. Jag minns hur spännande det var. Hur svart det kunde vara, hur rörigt det var.
Men framför allt minns jag hur gärna jag hade velat ha en storebror. Någon som kunde rätta mig, någon att prata med och någon som var där för mig.

Det är Rädda barnens ungdomsförbund som söker medmänniskor. Storebröder och storasystrar. Och det gör dom jävlar i mig i helt rätt ton. Till och med vackert och minnesvärt. Heder åt dig som ligger bakom dessa ord.

Läs mer om projektet Ellen och Allan här.

Till dig som minns
första gången du älskade,
första gången du hatade,
första gången du blev för full
och sista gången du tog skit.

//Nina

2 kommentarer:

PGW sa...

Otroligt bra projekt låter det som! Aldrig hört talas om förut.

The Girls Of Florida sa...

Visst låter bra. På alldeles lagon fingervisningnivå.
Hoppas det är måna som nappar.