tisdag 28 oktober 2008

Ingenting alls på köpet eller ny copywriter?



På tidningshyllan nere på ICA kryllar det av tidningar och alla skriker "Köp mig, älska mig, ta mig". Men vilken ska du välja? För att underlätta valet har tidningsmakarna kommit med en listig plan. Köp en Kalle Anka och få världens plastigaste leksak på köpet eller köp en Amelia och få ett skitfult halsband. Tröttsamt är bara förnamnet. Jag hade hellre köpt en tidning som hade något intressant att läsa.
Lika så med de flesta postorderföretagen. Ellos, H&M och fler därtill. Köp några plagg och få en anskrämmlig mysdress i fleece eller den fulaste tekoppen du någonsin har sett. Dom duger inte ens som julklapp till min blinda faster.

Men några som inte tänker lura sina köpare på det sättet är La Redoute. Hurra för dom. För visst är det befriande när dom redan på kuvertet skriver "Premie 0:- värdecheck på spa-hotell". Eller är Halens inte är ensamma om att behöva en ny copywriter? För inte kan det vara så att man köper ett plagg och får absolut ingenting alls på köpet?

//Nina

4 kommentarer:

lord Fredruk sa...

La Redoute är ett franskt företag. De gör saker lite annorlunda där har vi fått erfara. Spring för livet.

The Girls Of Florida sa...

Fransmän luktar snigel och gör försmå kläder. Jag kubbar!

Anjo sa...

Deras nationalrätt är baguette och den bär de i armhålan.

Run, Forrest, run...

Fredric sa...

Hahaha. Jag är kanske en av den gamla reklamvärldens sista stolta splashriddare. Fast jag skulle aldrig fylla den med dylik smörja. Bättre med "kom å köp för fan!".