fredag 10 oktober 2008
Sopsortera eller bara en tankeställare?
Det här är en smula roligt. Det känns på något sätt inte helt nytt. Kanske till och med lite uttjatat, men det är ändå en utomordentlig idé minsann.
Renova gick för någon vecka sedan ut med en utomhuskampanj. Idén går ut på att använda mindre papper. Ytan är helt enkelt större än vad annonsen är - spara på pappret. Svårare än så är det inte.
Copyn lyder "Fler bra sätt att minska sopbergen hittar du på Renova.se".
Trots att kampanjidén är bra. Och att den lockar mig att titta, så saknas det något. En uppmaning. Jaha, men vad vill du att jag ska göra då? Använda mindre papper? Sopsortera? Bara en tankeställare? Kom igen.
Vad tycker du? Får annonsen dig att agera? Eller lockar den enbart fram ett litet leende och inget mer?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
8 kommentarer:
Allt som går minsta millimeter utanför mall 1-A får mig att reagera. Helt enkelt för att det nästan aldrig händer härute på landsbygden!
Sätter nån en affischjävel snett blir jag glad...
Visst är det tragiskt, fast tacksamt, att det är så enkelt?
Jag gillar den. Man måste tänka två gånger. Funkar kanske inte i massformat, men jag gillar den.
Jag med! I bra reklam måste man alltid tänka två gånger. Eller åtminstone tänka. Slut aldrig cirkeln helt. Lämna något osagt. Dagens visdomsord.
Jag önskar bara att man nöjt sig med att göra en utomhustavla med en liten affisch i och inte en annons med en bild på utomhustavlan och en copy som säger "Nu har vi gjort en utomhustavla med en liten affisch i".
Ulrika:
Det tror jag hela världen hade önskat.
Kan det vara så att det tog såpass mycket hjärnaktivitet att komma fram till den lilla affischen i den stora stortavlan att det helt enkelt inte räckte till mer?
Nu har jag skrivit dagens längsta mening. Bra jobbat.
Jag tycker de borde skrivit budskapet med en whiteboardpenna på insidan av glaset istället. Då hade de inte bidragit med något alls på sopberget.
Nu blir det lite som när Willys (tror jag det var) på en jävla massa stortavlor talade om att de minsann inte la pengar på dy TV-reklam. Motsägelsefullt.
Så sant. Klart som korvspad. Att dra saker och ting till sin spets är bäst. Det är ju tur att dom, på vissa stortavlor, vågade sig på ännu mindre annonser än den på bilden. Men längre vågade dom inte gå. Synd.
Skicka en kommentar